sábado, 10 de agosto de 2013

One week later: -1,5 :)

Depois da decisão drástica foi fácil também decidir começar logo o novo estilo de vida. Especialmente no que se refere à alimentação e, tentando o exercício mais regular.

Esta semana foi para mim o teste. Uma alimentação cuidada, 3 vezes ao dia com intervalos regulares para que a glucose se mantenha em níveis normais tendo em conta as necessidades fisiológicas.

Dei novamente "trabalho" à Wii e fiz entre 30-45 minutos de exercício dia sim, dia não. Ainda tenho mesmo de entrar no ritmo de conseguir fazer todos os dias. A vantagem da Wii, para mim, é que posso fazer exercício sem sair de casa, quando quiser, sem ter que estar num determinado sítio a uma determinada hora. Vamos ver se for aceite no programa como este ponto se vai processar. Pois, para mim, é um ponto mais fraco. Muitas vezes simplesmente não tenho vontade de sair de casa...

E o resultado desta semana está à vista! Perdi 1,5kg!
Consigo logo sentir no meu corpo e ver na minha cara que fica menos redondinha! Mas, quando hoje de manhã liguei a Wii e me pesei fiquei mesmo muito contente!

Vou continuar com a alimentação e tentar aumentar a regularidade do exercício! Sei que na primeira semana a perda de peso é sempre maior e depois diminui. Já fico muito feliz se perder todas as semanas entre meio quilo a um quilo!

Tenho um post a meio sobre como cheguei onde estou hoje quanto ao peso, está a demorar um pouco mais porque a tradução para o Holandês não está a ser fácil. Mas, dentro dos próximos dias estará pronto a ser lido!

Até já!

Nederlands


Nadat ik besloten heb om iets drastisch te gaan doen was het ook makkelijk om te beslissen dat ik meteen wilde beginnen met mijn nieuw "leefstijl". Vooral wat betreft het eetpatroon maar ook het sporten met regelmaat. 

Deze week was een test week voor mij. Ik heb gezond en met regelmaat gegeten, 3 keer per dag zodat de glucose binnen de normale waarden blijft en de fysiologische behoeften worden voorzien. 

De Wii heeft weer "werk" gekregen en ik heb 30-45 minuten per dag gesport. Niet iedere dag maar om de dag. Ik moet nog in de ritme komen en leren om weer iedere dag te sporten. Voor mij heeft de Wii een groot voordeel. Ik kan sporten zonder dat ik naar buiten hoef te gaan. Wanneer ik het wil, niet op een bepaalde uur of in een bepaalde plaats. Ik moet nog goed kijken hoe ik het ga doen als ik aangenomen wordt in het programma. Dit punt is zeker mijn zwakste punt. Vaak heb ik geen zin om naar buiten te gaan na een lange dag... 

In iedere geval het resultaat is dat ik 1,5kg afgevallen ben! 
Ik merk meteen in mijn lichaam en ik zie dat mijn gezicht minder bol is! Toch, toen ik vanmorgen op de Wii stond en het gaf aan minder 1,5kg was ik echt heel blij!

Ik ga door met het gezond en regelmatig eten en ik zal proberen het bewegen te verhogen! Ik ben er van bewust dat in de eerste week de gewicht verlies altijd hoger is en daarna wordt het minder. Maar ik zal ook blij zijn als ik iedere week tussen 0,5kg en 1kg verlies.!

Ik ben bezig met een post over hoe ik tot dit gewicht ben gekomen. Het duurt iets langer omdat het vertalen naar het Nederlands moeilijk is. Maar, ik zal mijn best doen om volgende week te publiceren!

Tot straks!


2 comentários: