sábado, 31 de agosto de 2013

After one month!

Esta semana começou novamente a rotina do trabalho. Não me importo porque gosto imenso do que faço e sinto-me bastante realizada no meu trabalho. A rotina também me ajuda imenso a persistir na minha rotina da alimentação. 
A semana passada e esta semana correram relativamente bem. E, com isto quero dizer que, durante todo o dia consigo manter a alimentação saudável. Mas, o grande problema, continua a ser à noite, 2-3 horas depois do jantar. E, tenho a certeza absoluta que, devido a este ponto, não perdi mais peso. Sim, porque nestas 2 semanas não fiz exercício físico e, mesmo assim, consegui perder meio-quilo. Apenas com a alimentação e mesmo fazendo asneiras quase todas as noitinhas. Tinha colocado um objectivo na Wii, de perder 4 kg em 2 meses. Neste momento, estou no bom caminho para o atingir, já perdi 2 e tenho um pouco mais de um mês para perder mais 2kg. 
Embora não tenha tido os resultados que gostava de ter tido, percebo cada vez mais que este modo de alimentação é o correcto e que consigo obter bons resultados desta forma. E isso, para mim, já é um ponto muito importante. 

A partir da semana que vem vou fazer exercício mais regularmente. Já combinei com a minha mana ir correr com ela às segundas e, se possível, mais um dia. Mas, se o segundo dia não for possível terei mesmo que esforçar-me e motivar-me mais para fazer o exercício em casa na wii. 
Na semana seguinte, no dia 13 de Setembro tenho a entrevista de aconselhamento com a psicóloga do programa. Nesse dia ficarei a saber se posso participar ou não. Sinceramente sinto-me positiva e penso que a resposta será ela também positiva. Espero mesmo não apanhar uma desilusão. Mas, mesmo que a resposta seja negativa já falei com o meu marido e continuarei por mim própria a luta contra o peso. Sei que sou capaz, mas também sei que com a ajuda do programa tudo correria mais depressa e melhor. 

Até já!

Nederlands


Deze week is de vakantie afgelopen en ben ik weer begonnen met de routine en het werk. Ik vind het niet erg omdat ik mijn werk heel leuk vind en ik voel dat ik persoonlijke iets kan bereiken. De routine helpt me ook om door te kunnen gaan en me vast houden aan de routine van het gezonde eten. 
Vorige week en deze week zijn redelijk goed verlopen. Ik bedoel hiermee dat ik gedurende de dag het gezonde eetpatroon goed kan houden. Maar, het grootste probleem blijft de avond, 2-3 uren na het avondeten. Ik weet zeker dat dit punt cruciaal is geweest en hierdoor ben ik niet meer afgevallen. De afgelopen 2 weken is me niet gelukt om te sporten en toch ben ik een half kilo afgevallen. Alleen met het gezonde eetpatroon en ondanks het feit dat ik in de avonden dingen heb gegeten die ik niet had moeten eten. Ik had een doel gesteld in de Wii, ik wil 4kg afvallen in de periode van 2 maanden. Op dit moment ben ik goed op weg om dit doel te bereiken. Ik ben al 2kg afgevallen en ik moet in iets meer dan 1 maand nog 2 afvallen. 
Hoewel de resultaten anders zijn dan wat ik eigenlijk had gewild, begrijp ik steeds meer dat het dit gezond eetpatroon bij mij past en geschikte is om goede resultaten te boeken. En, voor mij is dit al een heel belangrijk aspect.

Vanaf volgende week ga ik met meer regelmaat sporten. Ik heb met mijn zus en een andere vriendin afgesproken om te gaan rennen op maandag. Ze doen het al en ik ga nu ook. Ik wou nog een andere dag gaan maar ik denk niet dat het haalbaar is. Dan houd ik me aan de Wii. Ik moet wel echt regelmaat krijgen en me meer gaan motiveren om dit te doen. 
De week erna, op 13 september, heb ik het adviesgesprek met de psycholoog van het programma. Ze gaat me dan vertellen of ik aan het programma kan deelnemen. Ik heb een goed gevoel en ik denk dat ik een positieve reactie ga krijgen. Ik hoop dat ik niet teleurgesteld ga worden. Maar, ook is het antwoord negatief ga ik door met mijn doelen. Mijn man zal me ook hierbij helpen. Ik weet dat ik het kan, maar ik weet het ook dat het veel sneller en beter zou gaan als ik aan het programma zou deelnemen.

Tot straks!


Sem comentários:

Enviar um comentário