segunda-feira, 12 de agosto de 2013

Tomorrow is a big day!

Amanhã é a sessão informativa sobre o programa. Tenho a dizer que estou entusiasmada e curiosa!

Já sei que o programa tem por base os princípios de cozinha e de alimentação que estou a seguir, penso que vai ser de grande ajuda. Hoje, por acaso, encontrei um blog de alguém que seguiu o programa e perdeu 40kg! Excelente! E, mais do que isso, conseguiu mudar o seu estilo de vida e melhorar a sua saúde!

Estou especialmente curiosa sobre as aulas de cozinha, porque esta nova maneira de cozinhar requer que a façamos nossa. Ou seja, até agora tenho seguido as receitas do livro. Mas não posso indefinidamente fazer sempre a mesma comida. Vai acabar por cansar-me! No blog que mencionei acima o autor refere isso mesmo, que desenvolveu o seu próprio estilo de cozinhar com os princípios básicas da cozinha saudável e vital!

Ontem o dia começou bem. Mas, depois tivemos visitas cá em casa, que trouxeram uma tarte de maçã. E é tão difícil dizer não... Não porque me apetecesse mesmo, porque até não sou muito de comer doces, sou mais de comer salgados. Mas, mais pela "pressão" social se assim o posso chamar. No entanto sei que se tivesse explicado e negado a tarte os meus amigos compreenderiam, portanto, é mesmo um caminho que ainda tenho que aprender a andar.

O pior é que as consequências depois não são as melhores porque saio do meu ritmo e o organismo recebe açucares, o que resulta em sentir fome e acabar por comer mais do que deveria. Em contrapartida dei um passeio de 30 minutos com o meu filho e fiz 45 minutos de wii... mas não consegui ficar contente por isso... Enfim, hoje é um dia melhor e já comecei a manhã como dever ser! Portanto, não olhar para trás, para a frente é que é caminho!

Amanhã ou depois dou notícias sobre a sessão informativa!

Até já!

Nederlands


Morgen heb ik de informatiebijeenkomst van het programma. Ik ben zeer nieuwsgierig!

Het programma is gebaseerd, wat betreft het eten en het koken, in de principes die ik nu al aan het volgen ben. Ik denk dat dit mij heel goed gaat helpen. Vandaag heb ik toevallig een blog ontdekt van iemand die het programma heeft gevolgd en 40kg is afgevallen! Geweldig, toch? En meer dan alleen het afvallen, heeft die persoon zijn geheel leefstijl veranderd en zijn gezondheid verbeterd!

Vooral ben ik nieuwsgierig over de kookworkshops. Deze manier van koken eist dat we het eigen maken. Ik bedoel, tot nu toe, heb ik de recepten gevolgd. Maar ik kan niet altijd hetzelfde koken. Op een bepaalde moment heb je dan geen zin meer in hetzelfde eten! In de blog die ik gevonden heb, die persoon vertelt precies dat hij zijn eigen stijl heeft ontwikkeld met de principes van het gezond en vitaal koken!

Gisteren is de dag goed begonnen. Maar we hebben bezoek gehad. En ze hebben een appeltaart meegenomen. Het is dan zo moeilijk om nee te zeggen... Niet omdat ik echt zin had in de taart, ik hou niet zoveel van zoet, meer van hartigheid. Het was meer, de "sociale druk", als je het zo wilt noemen. Aan de andere kant weet ik zeker dat mijn vrienden het hadden begrepen als ik het had uitgelegd en niet had gegeten. Daarom weet ik dat ik nog moet leren om goed om te gaan in deze situaties.

Het punt is ook dat de gevolgen na zo een situatie niet goed zijn omdat ik uit mijn ritme ben en mijn lichaam suikers binnen heeft gekregen. Het resultaat is dat ik dan een hongergevoel krijg en uiteindelijk meer ga eten dan ik wilde. Om dit enigszins te compenseren ben ik met mijn zoontje 30 minuten gaan wandelen en heb ik 45 minuten gesport met de wii... toch was ik niet tevreden... Nou ja, vandaag is een nieuwe dag en ik ben de dag op een goede manier begonnen! Dus, niet blijven hangen in wat fout is gegaan gisteren maar verder gaan met alles wat ik tot nu toe goed hebt gedaan!

Morgen of overmorgen zal ik laten weten hoe de informatiebijeenkomst was!

Tot straks!


Sem comentários:

Enviar um comentário